loading...
گروه دادخواهان رضا کار ولایت هرات
گروه دادخواهان رضا کار ولایت هرات
https://www.facebook.com/DadKhahanRazaKar?ref=hl#

سهراب زربافیان بازدید : 113 سه شنبه 20 آبان 1393 نظرات (0)

دادخواهان رضاکار با تعدادی ازوکلای محترم گذر ناحیه ی پانزدهم شهرهرات ، ملاقات وازایشان خواستند تا باحمایت ازفعالیت های مدنی درآگاه نمودن شهروندان ،همکاری نمایند
.دراین ملاقات درمورد اهمیت ثبت ازدواج ها برای تامین قسمتی ازحقوق مدنی زن وشوهر درخانواده صحبت شد
محترم سید عالم شاه قتالی یک تن ازحاضران و وکیل گذر ساحه ی پل خیمه دوزان به نمایندگی از دیگران صحبت نموده اضافه نمود :« نکاحنامه درمراسم ازدواج علاوه ازیک حق مدنی ،یک امر شرعی نیز می باشد...

سهراب زربافیان بازدید : 123 سه شنبه 20 آبان 1393 نظرات (0)

چهارشنبه 29 اکتوبر2014 / 7 عقرب 1393
به سلسله ی جلسات دادخواهی ،دادخواهان رضا کار درنشستی با محترمان هریک داکتر عبدالواحد رازی مسوول صحت محیطی ریاست صحت ، محمدصدیق مهرپویا رییس شورای مشورتی شهرداری هرات و محمد حامد الهام مسوول روابط و وآگاهی عامه ی اداره ملی حفظ محیط زیست هرات ،درمورد ایجاد سرویس های بهداشتی درسطح شهربه مقصد جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست شهری ورفع نیاز شهروندان ازاین ناحیه ،ملاقات وتبادل افکارنمودند.
دراین نشست ،محترم دکتورعبدالواحد رازی ضمن تایید ضرورت توجه به رفع این نقیصه، اضافه نمود که هرچند درحال حاضرشهرهرات به ایجاد این سرویس ها نیازجدی دارد اما هرگاه توجه لازم ازجهت معیاری بودن آن ها درنظرگرفته نه شود می تواند مضر واقع شود .
دکتوررازی درمورد این که هرگاه ازسکتور خصوصی تقاضابه عمل بیاید تا برای حل مشکل شهریان ازاین ناحیه مساعدت نمایند چه ادارات دولتی پیوسته از نبود امکانات مالی وهزینه دراین خصوص صحبت می کنند ،گفت که این خواست باید ابتدا به ریاست محترم اقتصاد ولایت مطرح گردد تا هزینه ی برای این برنامه را پلان گزاری نمایند وبعد با سکتورخصوصی نیز ازطریق ریاست محترم اتاق های تجارت وصنایع مطرح گردد که به گفته ی او یقیناً مثمرثمرخواهد بود .
دراین نشست محمد صدیق مهرپویا درمورد کارکردهای شهرداری هرات وعدم توجه حکومت و چالش های موجود نسبت به جمع آوری عواید شهرداری هرات ،اشاراتی نموده اضافه نمود که اداره ی شهرداری وازجمله شورای مشورتی آن دراین مورد وعده همکاری می دهد .
دراین ملاقات دادخواهان رضا کار از وی خواستند تا ادارات ذیربط و سکتور خصوصی را به هدف کمک درحل این چالش، دعوت به همکاری نماید که مورد پذیریش قرارگرفت .
به همین ترتیب دراین نشست ،حامد الهام نماینده ی اداره ی ملی حفظ محیط زیست هرات درصحبتی، ازنقاط شهری نامبرد که باتوجه به تراکم و ازدحام جمعیت می تواند درآینده ،این سرویس ها درآن ها ایجاد گردد .
بدین وسیله دادخواهان رضا ازهمکاری نهادهای یادشده درتعهد همکاری برای رفع چالش های محیطی ازجمله ایجاد سرویس های بهداشتی به عنوان یک نیازجدی محیط شهری،اظهارشکران نموده ،ازسکتورمحترم خصوصی وتجارخیر ملی هرات نیز دعوت به همکاری درحل این مشکل می نمایند .

سهراب زربافیان بازدید : 122 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (2)

پس از استعفای ضیا الحق امرخیل از ریاست درالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان از استعفای او تقدیر کرده است.

 آقای کرزی این تصمیم ضیا الحق امرخیل را مسئولانه و به‌جا خوانده و گفته که امرخیل با این اقدام راه را برای ادامه عادی پروسه انتخابات باز کرده است
آقای کرزی این تصمیم ضیا الحق امرخیل را مسئولانه و بجا خوانده و گفته که امرخیل با این اقدام راه را برای ادامه عادی پروسه انتخابات باز کرده است.
ضیا الحق امرخیل، رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته رسما از سمتش استعفا کرد.
او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که بدون هیچ فشاری و به دلیل حفظ منافع ملی کشور از سمت خود کناره گیری کرده است.
آقای امرخیل گفت: "برای اعتماد سازی و بیرون کشیدن انتخابات از بن بست از سمت خود استفعا دادم."
رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات در حالی از سمت خود کناره گیری می کند که عبدالله عبدالله، او را به دست داشتن در تقلب در انتخابات متهم کرد و خواستاری کناری گیری او از وظیفه شده بود.
عبدالله عبدالله همچنان به دلیل دوام وظیفه امرخیل رابطه خود با کمیسیون های انتخاباتی را به تعلیق در آورد و گفت که دیگر اجراآت این کمیسیون ها را قبول ندارد.
هواداران تیم اصلاحات و همگرایی نیز از چندی به این سو در نقاط مختلف کشور دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری رییس دارالانشا کمیسیون انتخابات شده بودند.
با این حال، امرخیل در بخشی از سخنان خود گفت، به دلیل این که عبدالله عبدالله به اعتراضات خود پایان دهد از سمت خود استعفا کرده است.

 امرخیل در بخشی از سخنان خود گفت، به دلیل این که عبدالله عبدالله به اعتراضات خود پایان دهد از سمت خود استعفا کرده است امرخیل در بخشی از سخنان خود گفت، به دلیل این که عبدالله عبدالله به اعتراضات خود پایان دهد از سمت خود استعفا کرده است
پس از کناره گیری امرخیل از ریاست دارلانشای کمیسیون انتخابات، ستاد اشرف غنی احمدزی تنها رقیب عبدالله در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری٬ از او خواست تا وارد پروسه انتخابات شود.
حمیدالله فاروقی عضو ستاد اشرف غنی گفت: ̎از تیم اصلاحات و همگرایی می خواهیم که دیگر آنچه به اصطلاح مانع مشارکت شما در پروسه ملی و سیاسی انتخابات بود منتفی گردیده و مصرانه می خواهیم تا به پیروی از قوانین کشور به پروسه احترام گذاشته و مجدداً وارد پروسه شوید.̎
آقای فاروقی می گوید که پس از استعفای ضیاالحق امرخیل بهانه ای برای قطع این ارتباط باقی نمانده است.
در عین حال، این عضو ستاد اشرف غنی احمدزی هشدار داده است که پیش شرط ها و اعتراض های دیگر عبدالله عبدالله به هیچ وجه طرف قبول و تایید تیم تحول و تداوم نخواهد بود.
همزمان حمیدالله فاروقی از کمیسیون انتخابات خواسته است که نتایج قسمی را اعلام کند و مردم را بیشتر در انتظار نگه ندارد.
در همین حال رییس کمیسیون مستقل انتخابات از استعفای دارالانشای این کمیسیون اظهار تاسف کرد و گفت که امرخیل برای حفظ منافع ملی کشور استعفا کرده نه فشار های بیرونی.
دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) به دنبال کناره‌گیری ضیاالحق امرخیل، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، از نامزدان انتخابات کشور خواسته تا به "روند انتخابات" افغانستان دوباره به صورت کامل بپیوندند، با نهادهای انتخاباتی همکاری کنند و به نتایج آن احترام بگذارند.
یوناما با نشر خبرنامه ای گفته که کناره‌گیری آقای امرخیل گامی برای حفاظت از روند تاریخی انتقال سیاسی افغانستان است و می‌تواند به پیشبرد منظم و به موقع روند انتخاباتی در چارچوب قوانین و اصول پذیرفته شده نهادهای انتخاباتی کمک کند.
با این حال ریاست جمهوری اعلام کرده که که پروسه انتخاباتی باید توسط کمیسیون های انتخاباتی، مطابق قانون و اصول وضع شده در چارچوب زمانی تعیین شده با شفافیت انجام شود.
در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشور طبق برنامه از قبل اعلام شده بتاریخ ۱۱ اسد سال جاری برگزار خواهد شد

سهراب زربافیان بازدید : 121 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

این رویداد حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز در مرکز ولسوالی اوبه ولایت هرات رخ داده است.
شیر آقا الکوزی، قوماندان امنیه ولسوالی اوبه هرات با تایید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت، درنتیجه حمله طالبان به یک پوسته امنیتی در مرکز این ولسوالی چهار نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.
او گفت، دو مهاجمی که به پوسته حمله کرده بودند لباس های زنانه بر تن داشتند.
به گفته قوماندان امنیه ولسوالی اوبه، در این حمله دو پولیس و دو غیر نظامی کشته شده اند.
این حمله همچنان چهار زخمی بر جا گذاشته است.
از سویی هم شاهدان عینی می گویند که تعداد کشته و زخمی های این حمله بیش از هشت نفر است.
با این حال قوماندان امنیه ولسوالی اوبه هرات می گوید که مهاجمان پس از حمله بر پوسته امنیتی از ساحه فرار کرده و تحقیقات پولیس برای بازداشت آنان جریان دارد.
تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت حمله امروز را بر عهده نگرفته اما قوماندان امنیه گفته که این حمله کار طالبان است.

سهراب زربافیان بازدید : 129 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

مقام های محلی ولایت بادغیس می گویند که قوماندان امنیه این ولایت از یک حمله مسلحانه جان سالم بدر برده است.

میرویس میرزاکوال، سخنگوی والی بادغیس با تایید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت، در نتیجه حمله طالبان مسلح به موتر حامل قوماندان امنیه این ولایت، سه محافظ این قوماندان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.
به گفته او، موتر حامل قوماندان امنیه ولایت بادغیس در منطقه آب خوبان ولسوالی کرخ ولایت هرات هدف حمله قرار گرفت.
او تاکید کرد قوماندان امنیه بادغیس صبح امروز برای شرکت در یک جلسه امنیتی به ولایت هرات در حرکت بود که در مسیر راه در ولسوالی کرخ این ولایت هدف حمله طالبان قرار گرفت.
سخنگوی والی بادغیس می گوید که در این حمله به سمونوال ولی جان سرحدی، قوماندان امنیه این ولایت آسیبی نرسیده است.
گفته می شود در این رویداد به طالبان نیز تلفاتی وارد شده اما تا هنوز آمار دقیق تلفات این گروه اعلام نشده است.
مقام های امنیتی هرات نیز تاهنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

سهراب زربافیان بازدید : 125 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز اعلام کرده‌است که براساس ارزیابی وزارت داخله، امنیت ۶۳۶۵ مرکز رای‌گیری در این کشور تامین شده که در روز انتخابات باز خواهند بود.

در خبرنامه این کمیسیون آماده است که بیش از ۲۳ هزار محل رای‌گیری در روز انتخابات باز هستند که نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری تعداد آن افزایش یافته تا مردم بدون مشکل بتوانند رای دهند.

راه‌اندازی مبارزات خانه به خانه و کاروان خودروها در خیابانهای شهر بخشی از مبارزات بود

کمیسیون انتخابات افغانستان افزوده که ۹۳۲۴ محل رای‌گیری برای زنان اختصاص داده شده است.

در دور اول انتخابات مردم از کمبود اوراق دهی شکایت داشتند که کمیسیون انتخابات این‌بار اعلام کرده که با افزایش محل رای‌گیری این مشکل نیز دیگر پیش نخواهد آمد.

سهراب زربافیان بازدید : 168 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

امروز آخرین روز تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است و دو تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی تا ساعت ۱۲ امشب حق دارند تا از تمامی شیوه‌های قانونی برای جلب آرای به جانب خود استفاده کنند.

از ساعت ۱۲ امشب تا روز شنبه ۲۴ جوزا/ خرداد، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان دوران سکوت اعلام شده است.

یوسف نورستانی، رئیس این کمیسیون از رسانه‌ها و نامزدها خواست که مقررات دوران سکوت را رعایت کنند تا مردم بتوانند درباره نامزدها و برنامه‌های آنان فکر کنند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رولا سعاده، همسر اشرف غنی احمدزی.

در آخرین ساعات رسمی مبارزات انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنان به تلاش‌های تبلیغاتی خود ادامه داده‌اند.

راه اندازی کاروان‌های خودروهای تبلیغاتی در شهرها، حمله لفظی هوادارن نامزدها به نامزد رقیب در نشست‌های رسانه‌ای و دیدارهای رو در رو با هواداران بخش تلاش‌های تبلیغاتی آخرین روز تبلیغات دو ستاد انتخاباتی را تشکیل می‌دهد.

همسران نامزدهای پیشتاز انتخابات افغانستان تا آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی در رسانه‌ها حضور نیافتند، اما چندی پیش خانم اشرف غنی احمدزی در روزجهانی زن، در مراسمی شرکت و سخنرانی کرد.

خانم آقای عبدالله در این دور انتخابات در رسانه‌ها ظاهر نشد ولی در انتخابات سال ۲۰۰۹ ریاست جمهوری افغانستان، آقای عبدالله همراه با خانم خود در روز انتخابات به پای صندوق رای رفتند.

 معاون دوم قطب‌الدین هلال، از نامزدهای بازنده دور اول، اتحادیه دارو فروشان و شورای مردم غوربند نیز در مراسم‌های جداگانه از آقای عبدالله حمایت کردند.

اشرف غنی احمدزی، ژنرال دوستم معاون اول و سرور دانش معاون دوم او امروز به ولایت دایکندی در مرکز افغانستان رفتند.

همسر آقای عبدالله در جریان رای دادن در انتخابات ۲۰۰۹ در کنار شوهرش

آقای احمدزی به مردم این ولایت وعده داد که طرح جامع شهری این ولایت را اجراء، مدارس را بازسازی و جاده ارتباطی این ولایت با ولایت کابل در مرکز و ولایت‌های جنوبی افغانستان را در صورت پیروزی در انتخابات خواهد ساخت.

سهراب زربافیان بازدید : 208 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

وزارت امور داخله افغانستان٬ امروز چهارشنبه ۲۱ جوزا٬ محدودیت های تازه ای رفت و آمد برای شهروندان و وسایط نقلیه سنگین به کابل وضع کرده ا ست.

 وزارت امور داخله افغانستان٬ در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری محدودیت های تازه ای رفت و آمد برای شهروندان و وسایط نقلیه سنگین در کابل وضع کرده است
این وزارت با انتشار اعلامیه گفته است که این محدودیت های برای تامین امنیت بهتر انتخابات که در ۲۴ جوزا برگزار می شود٬ وضع شده است.
در اعلامیه آمده است که کلیه وسایط نقلیه سنگین٬ سر از امشب چهارشنبه ۲۱ جوزا تا ختم زمان رای گیری حق ورود به پایتخت کابل را ندارند.
وزارت داخله گفته است که فقط موترهای که حامل سبزیجات و مواد غذایی که امکان فاسد شدن آن موجود است می توانند وارد کابل شوند مشروط براینکه از سوی ماموران پولیس بازرسی جدی شوند.
در اعلامیه همچنان آمده است که ورود مسافران به داخل شهر کابل از روز جمعه ۲۳ جوزا تا ختم پروسه رای دهی ممنوع است.
براساس تصمیم وزارت امور داخله فقط کارمندان کمیسیون انتخابات٬ ناطران ملی و بین المللی٬ بیماران و کارمندان صحی حق ورود به کابل را دارند.
این تصمیم برای جلوگیری از انفجار و حملات تروریستی در روز انتخابات که شنبه ۲۴ جوزا برگزار می شود٬ روی دست گرفته شده است.
دولت افغانستان روز دوشنبه این هفته٬ تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی را تا ختم پروسه رای دهی تعطیل اعلام کرد.
تشديد حملات
پیشتر٬ طالبان تهدید کردند که امنیت انتخابات را برهم خواهند زد اما مقامات نظامی در کابل می گویند که تدابیر امنیتی را برای برقراری فضای امن شدت خواهند داد.

 هزاران مامور پولیس برای تامین امنیت انتخابات در کابل مستقر شده اند
دو روز پیش٬ وزارت دفاع کشور اعلام کرد براساس اطلاعات که این وزارت دریافت کرده، با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات فعالیت شورشیان بیشتر خواهد شد.
با این حال٬ سخنگوی این وزارت می گوید که نیروهای امنیتی آماده پاسخگویی به هر گونه تهدید هستند.
در یک هفته گذشته٬ طالبان حملات شان را علیه نامزدان و ادارت دولتی در کابل و بخش های افغانستان شدت داده اند.
از حمله به جان عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز رییس جمهوری در کابل تا حمله به ساختمان محکمه ولایت ننگرهار در شرق کشور از خشونت های تازه شورشیان در آستانه برگزاری انتخابات خوانده شده است.
طالبان روز گذشته٬ ۳۲ استاد و دانشجویی دانشگاه قندهار را در شاهراه کابل - قندهار ربودند و تا هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.
در آستانه برگزاری انتخابات٬ اداره امنیت ملی کشور٬ شماره تلفن ۱۹۱۹ را برای دریافت اطلاعات از فعالیت های تروریستی فعال کرده و اعلام کرده است که مرم می توانند با تماس به این شماره تلفن فعالیت های مشکوک را گزارش دهند.
با این حال٬ وزارت داخله کشور با انتشار اعلامیه ای از تمامی شهروندان افغانستان خواسته است که برای برقراری امنیت انتخابات با نهادهای دولتی همکاری کنند.
در اعلامیه این وزارت آمده است که ماموران پولیس در دروازه های شهر کابل مستقر شدند تا مانع ورود دهشت افکنان وتروریستان به داخل شهر شهر شوند و از تمامی مردم خواسته شده که هنگام بازرسی از سوی پولیس حوصله مند باشند.

سهراب زربافیان بازدید : 135 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

دولت امریکا میلیون ها دالر کمک مالی به هفت پروژه بزرگ ملی در افغانستان را قطع کرده است و هنوز هیچ اثری برای ازسرگیری این کمک های وجود ندارد.

 بیشتر پروژه ها از قبیل ساخت جاده در افغانستان با کمک مالی ایالات متحده امریکا تمویل شده است
ایالات متحده امریکا تعهده کرده بود که بخشی از مصارف پروژه های بند دهله درولایت قندهار٬ استخراج گاز شبرغان٬ بازسازی بند کجکی٬ چگونگی تفحص نفت و گاز کشکه ولایت بادغیس٬ تمدید لین برق جنوب افغانستان (پکتیا و خوست) ساخت جاده حلقوی بادغیس و خریداری بیست فروند هواپیما برای وزارت دفاع ملی افغانستان را پرداخت می کند.
دولت افغانستان این هفت پروژه را پروژه های بزرگ و ملی خوانده است.
روابط میان افغانستان و امریکا پس اینکه حامد کرزی رییس جمهوری از امضای پیمان امنیتی خود داری کرد٬ به شدت تیره شده است.
با وصف اینکه لویه جرگه مشورتی رای به امضای پیمان امنیتی با امریکا داد اما آقای کرزی این پیمان را امضا نکرد و امضای آنرا مشروط اعلام کرد.
حامد کرزی می گوید که امریکا در بدل امضای پیمان امنیتی باید زمینه مذاکره طالبان با دولت افغانستان را فراهم کند و برقراری امنیت و صلح در افغانستان را نیز تضمین کند.
کرزی می گوید که صلح و امنیت افغانستان در دست ایالات متحده امریکا است.
افزایش نگرانی ها
کابینه دولت افغانستان با انتشار اعلامیه ای٬ از توقف کمک های ایالات متحده به پروژه های ملی کشور اظهار نگرانی کرده است.
در اعلامیه شورای وزیران آمده است که وزرای مالیه و امور خارجه افغانستان در مورد چگونگی ازسرگیری کمک های مالی باید با جانب امریکا وارد گفتگو شوند.
هنوز دولت امریکا در این مورد واکنش نشان نداده است.
قرار بود که فرماندهی نیروهایی امریکا در افغانستان از جانب دولت امریکا پول های تعهده شده به این پروژه ها را پرداخت کند.
شورای وزیران گفته است: ̎ایالات متحده امریکا براساس تفاهمنامه٬ باید در چند مرحله پول این پروژه ها را پرداخت می کرد که فقط در مرحله نخست پول بخشی از پروژه ها را پرداخت شده و پول پیشتری پروژه ها اصلا به جانب دولت افغانستان منتقل نشده است.̎
وزیر مالیه افغانستان گفته است که در حال حاضر دولت امریکا تمامی کمک هایش را به این پروژه ها متوقف کرده است.
کابینه دولت افغانستان تا هنوز در مورد دلیل توقف این کمک ها چیزی نگفته است.

سهراب زربافیان بازدید : 147 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (آیساف) از کشته شدن پنج سرباز خارجی در جنوب این کشور خبر داده است.

  آیساف گفته است که هویت سربازان کشته شده بعدا از سوی کشور متبوعشان اعلام خواهد شد
ایساف امروز (سه شنبه) در خبرنامه ای گفته است: "روز گذشته پنج سرباز خارجی در جنوب افغانستان کشته شده اند".
در خبرنامه آیساف در مورد هویت سربازان کشته، محل دقیق و چگونگی کشته شدن آنان جزییاتی داده نشده است.
آیساف گفته است که هویت سربازان کشته شده بعدا از سوی کشور متبوعشان اعلام خواهد شد.
در چند روز گذشته تلفات سربازان خارجی در افغانستان افزایش یافته است.
پیشتر نیز ایساف اعلام کرده بود که دو سرباز خارجی در دو رویداد جداگانه در حملات شورشیان در شرق افغانستان کشته شده اند.
گفته می شود که در حال حاضر بیش از پنجاه هزار سرباز خارجی در افغانستان مستقر هستند که ۳۳ هزار تن آنان امریکایی هستند.
بر اساس امارهای ارایه شده در جریان سال جاری میلادی نزدیک به چهل سرباز خارجی در افغانستان کشته شدند

سهراب زربافيان
تازه ترين رويداد هاي خبري در سطح افغانستان

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 662
  • بازدید سال : 10,828
  • بازدید کلی : 37,059
  • sohrab

    zarbafiyan